Opleidingen

Lessen

Binnen muziekvereniging OVM kunnen leerlingen lessen volgen. De lessen voor koperinstrumenten worden verzorgd door Walter Siol, Henk Potappel, Niels van Willegen en Diedeke Hageman.
De lessen voor houtinstrumenten (saxofoon) worden verzorgd door Eva Potappel en Guusje Hageman. De slagwerklessen (drummen of melodisch) worden verzorgd door Ralph Adriaansen.

Leerlingen volgen elke week les uitgezonderd de schoolvakanties. Dit betekent dat de leerling gemiddeld 40 muzieklessen op jaarbasis krijgt. Binnen OVM wordt zowel individueel als groepsles gegeven. De duur en de kosten zijn afhankelijk van welke les gevolgd wordt. Nadere informatie treft u aan bij tarieven.

De leerling gaat naast de individuele-/ groepslessen zo snel mogelijk leren samenspelen in de S(amen)S(pel)G(roep).
Na ongeveer twee jaar zal de leerling het eerste examen (het A examen) afleggen. Hierna mag de leerling deelnemen aan het opleidingsorkest. Daarna doet de leerling B examen, en kan het deelnemen aan de fanfare. Op deze manier is er een mooie doorstroom binnen de vereniging.

De verschillende orkesten geven meerdere keren per jaar een concert.

Voor meer informatie nodigen wij u graag uit om contact op te nemen met de bestuursleden opleidingen mevrouw Erika Quist (06-48204803) of mevrouw Jeannette Havermans (06-29387281).