Vereniging

Oud-Vossemeer’s Muziekvereniging, in de volksmond afgekort tot O.V.M., is een vereniging die op 19 juni 1925 door een aantal fanatieke muziekliefhebbers als fanfarekorps is opgericht. Vanaf 1972 is de vereniging sterk gegroeid, doordat er toen twee ledenwerfacties op basisscholen plaats vonden, wat resulteerde in een flinke toename van jeugdleden binnen de vereniging. De toename van het aantal leden had niet alleen tot gevolg dat de blazerssectie van het fanfare korps werd uitgebreid, maar er werd ook een drumband gevormd. In 1982 kreeg het korps de huidige vorm, er werd een majorette peloton aan het korps toegevoegd. Tijdens de afgelopen 85 jaar is de vereniging van 25 leden tijdens de oprichting naar ruim 100 leden op dit moment gegroeid.

De vereniging bestaat momenteel uit een Slagwerkgroep en een Fanfareorkest. Tevens is er een Opleidingsorkest en een Samenspelgroep, waarin de leden worden opgeleid voor het FanfareorkestDe vereniging heeft eigen muziekdocenten, zodat leden binnen de vereniging les kunnen krijgen op hun instrument. Ook heeft O.V.M. haar eigen dweilband, Oemommenoe, die tijdens het carnavalsseizoen (november –maart) actief is.

Met het gehele korps wordt regelmatig opgetreden in de regio, waar allerlei activiteiten worden opgeluisterd met show en muziek. Ook wordt er door de diverse onderdelen individueel deelgenomen aan festivals en optredens.