Opleidingsorkest

Opleidingsorkest (OLO)

Wanneer leerlingen hun landelijk A diploma behaald hebben, kunnen zij deelnemen aan het opleidingsorkest.

Binnen dit orkest worden zij voorbereid op het spelen in de fanfare.

Het opleidingsorkest bestaat uit leerlingen en een aantal leden van muziekvereniging OVM die ondersteuning bieden. Het opleidingsorkest staat onder leiding van dirigent Walter Siol en repeteert op zaterdagmiddag in het clubgebouw Odeon.

Er wordt muziek gespeeld van verschillende genres. Het opleidingsorkest geeft eenmaal per jaar een themaconcert, waarbij zij muziek ten gehore brengen die aansluit bij een bepaald thema. Ook nemen zij deel aan andere activiteiten en evenementen van muziekvereniging OVM. Als vanzelfsprekend zijn er jaarlijks ook groepsactiviteiten zoals tweedaags kamp, concert in Efteling enzovoort.